Tuesday 2 August 2011

Salah Waktu

Assalamualaikum......

Masih tak terlambat lagi untuk aku ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak..
-aware dengan segala di sisi anda
-tundukkan pandangan anda
-kawal kemarahan anda
-memberi kemaafan
-supaya diri kita menjadi lebih baik.....(talk dari vlogger AimanAzlan)

(Nasihat untuk diri sendiri jugak)... 

RABU,7.50 pagi..

Aku dikejutkan oleh fieda merangkap roomate selama 4 semester...aku terperanjat dengan kejutan yang telah diberikan...tatkala itu aku terus mencapai tuala dan barang-barang mandian...hatiku berdebar-debar kerana kelas akan bermula pada pukul 8 nanti...(fuh 5 minit mandi dalam sejarah kan..)
Takut malula lambat datang kelas....

Assalamualaikum kedengaran...salam yang diberi dari wing Teratai kedengaran sampai wing Cempaka...lagi jantung berdegup kencang kan...huhu...wawa da sampai!!! Masa tu tengah sibuk gosok tudung.Mata wawa memandang aku...galak...aku dah tau apa  dalam fikiran dia...
"Asal lambat?", tanya wawa..dengan confident aku jawabla soalan dia.."aku bangun lambatla..." heheee..biasalah kelas pertama dalam bulan Ramadhan...

Turun bawah kolej Mim dah takde..da gerakla tu tinggalkan kami berdua isk...isk. Pelikla selalu telefon..
Tanpa berlengah-lengah lagi aku dan wawa pantas melangkah kaki menuju ke kelas. Classmate semua dah masuk kelas ke?.Beg dengan kasut banyak kat luar ni.(kelas dalam makmal komputer,jadi kasut dan beg tidak boleh dibawa masuk).

Dah letak beg, amik note semua aku dengan wawa terjengah-jengah dulu sebelum masuk dalam kelas....tak sempat beri salam hah kenapa muka mereka bukan budak classmate..Sambil berlari keluar sambil berfikir sambil tersipu-sipu malu."Ada kelas kita pukul 9 la ni waktu dak kelas C,"terang wawa. Aku masih ketawa,,,sampai bilik pun masih ketawa...silap waktula malu..tadi puan nampak.

9.00 pagi...
Sampai je kelas puan cakap kat classmate,"tadi kawan awak excited datang kelas pukul 8"...ketawa lagi...
Sebenarnya ingat hari ni hari selasa.Hari selasa je yang kelas pukul 8..Memang dah ingat dalam kepala dah.Tak terpikir pulak nak selak timetable tadi.Ha kan dah salah waktu!!!!!

=)pengajaran:mesti tengok timetable selalu.....sekian terima kasih























2 comments:

  1. Masalah ya..wawa pun tersalah time table jugak..musykil aku

    ReplyDelete
  2. Masalah ya..wawa pun tersalah time table jugak..musykil aku

    ReplyDelete